no:Owners:CUPRA CONNECT NO/NO
cupra bron aurora blue

CUPRA CONNECT*

Med CUPRA CONNECT online-tjenester, kan du fjernstyre en rekke bilfunksjoner og benytte deg av nettbaserte musikk-, navigasjons- og veihjelptjenester

SAFETY & SERVICE

Gir ekstra sikkerhet og holder din CUPRA i topp stand*.

cupra%20connect%20safety%20and%20service

Nødanrop hvis uhellet er ute

Få hjelp på norsk uansett hvor du befinner deg. Bilen sender data som tid og sted for uhellet til de lokale nødetatene.

Servicetimeplanlegging og vedlikehold

Når en varsellampe begynner å lyse eller det er tid for service, setter CUPRA CONNECT deg i forbindelse med den foretrukne servicepartneren din.

SLIK AKTIVERER DU CUPRA CONNECT 

Å aktivere CUPRA CONNECT i din nye CUPRA Born er en rask og enkel prosess, som kan gjøres i løpet av få minutter. Opprett en CUPRA ID-konto via My CUPRA-appen, logg deg inn som hovedbruker i bilen og følg instruksjonene. 

CUPRA CONNECT

Last ned MY CUPRA-appen

Last ned til iOS

Last ned til Android

CUPRA CONNECT FAQ


For å opprette en brukerkonto (CUPRA ID) i My CUPRA-appen, klikker du på “Logg inn ” og deretter “Registrer”. Legg inn epostadressen din, opprett et passord og trykk på “Registrer”. Du vil få motta en bekreftelsesepost som inneholder en lenke. Trykk på lenken i eposten for å fullføre registreringen.

Første gang du logger deg inn må du fylle inn øvrige personlige detaljer.


Du kan kontakte kundesenteret vårt ved å sende en epost til cupradigitalsupport@cupraofficial.com
For raskest mulig oppfølging anbefaler vi at du i eposten inkluderer følgende:

  • VIN-nummer
  • Gyldig epostadresse, som er tilknyttet CUPRA-kontoen din
  • Bilde- eller videofiler i enten jpeg eller mp4-format. Filene kan ikke være eldre enn 7 dager.
  • Hvilken smarttelefon som benyttes
  • Hvilken versjon av operativsystemet (Androis/iOS) som smarttelefonen har
  • Hvilken versjon av CUPRA Connect-appen som brukes

Vennligst sørg for at registreringsprosessen er fullført og at du har koblet til brukerkontoen din. Når du er registrert skal du kunne se de tilgjengelige tjenestene dine i My CUPRA-appen.


Online-modus muliggjør aktivering av kjøretøy-, bruks- og plasseringsdata. Online-modus må være aktivert før du starter registreringsprosessen.


Kontroller først:
– at du har tilgang til en internett- eller dataforbindelse som fungerer som den skal
– at bilens understellsnummer (VIN) er riktig
– at du har en kompatibel CUPRA-modell
– at du har en gyldig lisens for tjenestene (hvis aktuelt)

Kontakt cupradigitalsupport@cupraofficial.com dersom dette ikke løser problemet.


Hvis du ikke har registrert og aktivert CUPRA CONNECT-tjenestene, kan du kun bruke de lovpålagte tjenestene (nødanrop).

Du kan ikke benytte deg av nettbaserte tjenester fra Safety & Service, fjernstyring via appen eller Online Infotainment. Navi System+ vil ikke bruke nettbasert navigering, og Hola Hola vil kun fungere med bestemte talekommandoer.


CUPRA har en database over kundenes personopplysninger og alle andre opplysninger som trengs for å levere CUPRA CONNECT-tjenestene, herunder bildata og geografiske koordinater. Alle opplysninger som stammer fra bruk av CUPRA CONNECT-tjenestene, tilhører deg som kunde. Behandling av opplysningene krever dermed ditt samtykke.

All behandling av opplysningene skjer i samsvar med EUs personvernforordning (GDPR). Du kan lese mer om dette i personvernerklæringen for CUPRA CONNECT.

Opplysningene behandles utelukkende av CUPRA og CUPRAs distribusjons- og servicepartnere. Opplysningene overføres ikke til tredjepart i kommersielt øyemed og holdes i de fleste tilfeller anonyme (ikke-anonymiserte data brukes kun når det er nødvendig). I slike tilfeller behandler CUPRA dataene i henhold til strenge retningslinjer for sikkerhet.


CONNECT-tjenestene vil fungere i de aller fleste land i Europa. 


Hvis en kollisjonspute eller beltestrammer utløses og bilen registrerer at det har skjedd en alvorlig ulykke, opprettes det automatisk forbindelse til en nødsentral.

Dersom CUPRA CONNECT er aktivert, ringer systemet til en privat tjenestetilbyder i stedet for det offentlige/lokale nødnummeret. Med nødanropsfunksjonen mottar nødtjenestene ytterligere data om selve ulykken. Dette kan f.eks. være sted, adresse, hvor mange personer som er involvert, og ulykkens alvorlighetsgrad.

I tillegg sendes informasjon om innstilt språk, slik at du alltid kan få hjelp på morsmålet ditt selv om du er i utlandet. Dersom språket ditt ikke er tilgjengelig, får du hjelp på engelsk, uansett hvor du befinner deg.

Hvis du vil, opprettholdes forbindelsen til nødsentralen frem til redningsmannskapene er på stedet. Vi gjør oppmerksom på at vi vanligvis ikke sporer bilens posisjon. Av sikkerhetsmessige årsaker overføres opplysningene bare i forbindelse med en ulykke. Nødanropsfunksjonen kan også aktiveres manuelt med trippeltastmodulen eller fra infotainmentskjermen.


Anrop til veihjelpstjenesten aktiveres alltid manuelt, men ved mindre alvorlige trafikkuhell (som ikke overstiger ulykkesgrensen) vises et popup-vindu med tre taster: «aktiver nødanrop», «aktiver anrop til veihjelptjenesten» og «avbryt». Hvem som helst kan kontakte veihjelpstjenesten ved å trykke på den midtre tasten i trippeltastmodulen eller bruke «telefon»-delen i bilmenyen.


Når du kontakter veihjelpstjenesten overføres bilens posisjon automatisk. Dette gjøres for at du skal kunne få hjelp raskest mulig i en eventuell nødsituasjon.

I tillegg til posisjonsdata sender bilen også opplysninger om kilometerstand og eventuelle feilmeldinger i bilen, for at du skal kunne få god veiledning.


Når infotainmentsystemet i bilen sender deg en påminnelse om at det nærmer seg tid for service, får din forhåndsvalgte servicepartner beskjed om dette. Verkstedet vil deretter kontakte deg gjennom ønsket kommunikasjonskanal (e-post eller telefon) for å avtale time.

Servicepartneren mottar følgende opplysninger om bilen:

– kontaktopplysningene dine (navn, telefonnummer og e-postadresse)

– opplysninger om bilen (understellsnummer, modellår, modell)

– kilometerstand

– type service (oljeskift, serviceintervall)

– dato og klokkeslett for varslet

– antall dager til neste service og oljeskift


Bilstatus viser følgende opplysninger om bilen:

– rekkevidde med nåværende batterinivå

– total kilometerstand, kjørestrekning (km) og antall dager til neste service

– kjørelengde og dager til neste service

– status for vinduer og dører

– status for lykter


Hvis bilen befinner seg i et område med dårlig nettdekning, eksempelvis i en kjellergarasje, kan det hende at bilens parkeringsposisjon ikke blir lagret. Parkeringsposisjonen lagres når tenningen skrus av.


Når du aktiverer CONNECT, oppgraderes Navi System+ og det opprettes en forbindelse til Internett, slik at systemet får tilgang til oppdaterte data. Dette innebærer ingen ekstra kostnader – alt dataforbruk knyttet til navigasjon er inkludert i CONNECT-pakken.

Følgende tjenester er inkludert uten ekstra kostnader:

– Online-kartoppdatering: Kart over regionen der du bor, oppdateres automatisk basert på bilens posisjon og angitt bestemmelsessted. Du trenger altså ikke kjøpe kartoppdateringer hos forhandleren eller laste ned nye kart til en minnepinne.

– Ruteberegning med oppdatert trafikkinformasjon basert på vei- og føreforhold (trafikk og vær) og dynamiske veiforklaringer som oppdateres i sanntid.


Du dikterer en melding ved å trykke på mikrofontasten og snakke vanlig i bilen. Når du er ferdig, kan du kontrollere teksten og slette eller skrive om.


Se mer

* Connect-tjenestene (informasjon om og styring av bilen med app) er bare tilgjengelig i en begrenset periode regnet fra bilen første registreringsdato. Dette gjelder tjenestene: Connect lisens og Safety & Service som gjelder til hhv. 3 og 10 år fra bilens første registreringsdato. De digitale ytelsene leveres av SEAT/CUPRA, og forutsetter aksept av vilkår, egen profil og bruk av applikasjon(er) fra SEAT/CUPRA. Etter utløpsdatoene angitt over kan tjenestene, forutsatt tilgjengelighet fra produsenten og at bilen har relevant programvare installert, forlenges hos SEAT/CUPRA.

** Tyverivarsel er kun tilgjengelig på biler med tyverialarm (ekstrautstyr).

***Bruk av nettbaserte medier (Apple Music og TIDAL) og nettradio medfører ekstra dataforbruk. Du kan enten bruke smarttelefonen som trådløst tilgangspunkt koblet til bilens Wi-Fi, eller kjøpe en ekstra datapakke til CUPRA fra vår mobiltjenesteleverandør (hyperkobling: https://seat.cubictelecom.com).