no:Owners:Garanti NO/NO

Våre garantier

5 års nybilgaranti

Ved kjøp av en ny CUPRA gjennom oss får du flere gode garantier. Nybilgarantien gjelder i 5 år eller inntil bilen har kjørt 100 000 km. For at garantien skal være gjeldende, må du til enhver tid utføre all påkrevd service, vedlikehold, og reparasjoner i henhold til kjøretøyets service- og vedlikeholdsprogram i løpet av garantiperioden.

Garantiarbeider må utføres hos et autorisert SEAT/CUPRA servicepunkt. Justeringsarbeider og direkte slitasjedeler er unntatt fra denne garantien.

8 års batterigaranti for elbiler og ladbare hybrider

Alle nye elbiler og ladbare hybrider fra CUPRA leveres fra fabrikk med 8 års/160 000 km garanti på batteripakken. Batteriet skal beholde minst 70% kapasitet i garantiperioden. Garantien forutsetter lading i henhold til bilens instruksjonsbok og med originalt ladeutstyr.

Mobilitetsgaranti – 24 timer i døgnet

Ved å følge CUPRAs anbefalte service- og vedlikeholdsprogram får du 24 timers mobilitetsgaranti. 24-timers mobilitetsgaranti trer i kraft dersom tekniske problemer gir deg uforutsett stopp underveis. Den dekker gratis inntauing til nærmeste CUPRA-sertifiserte verksted, eller reparasjon på stedet hvis dette lar seg gjøre. 

Mobilitetsgaranti gir praktisk hjelp, god beskyttelse, og er kostnadsfri ved å følge bilens planlagte serviceprogram. Garantien inkluderer et bredt utvalg tjenester, fra hjemtransport til lån av bil i utlandet (Vest-Europa og mange østeuropeiske land).

Mobilitetsgarantien fornyes hver gang det utføres service hos et CUPRA-sertifisert verksted. Hvis merkeverkstedet ikke kan reparere bilen umiddelbart, dekker garantien en gratis leiebil med fri kjørelengde i inntil 3 dager (leien inkluderer ikke bompenger og drivstoff).

Mobilitetsgaranti i samarbeid med Viking Redningstjeneste

Viking Redningstjeneste kan nås på følgende måte:

Telefon i Norge: 915 04 444

Telefon fra utlandet: +47 915 04 444

Startavgiften er kr 0,45, og minuttprisen er kr 0,32 for samtaler fra fasttelefon i Norge.

Telefonnummeret kan også brukes uten mobilitetsgaranti, men bileieren belastes for assistansekostnader.

Hva dekkes av mobilitetsgaranti?

Starthjelp: Hjelp til skifte av defekt hjul, starthjelp og eventuell inntauing av bil ved punkterte dekk.

Hotellovernatting: Garantien dekker hotellovernatting for fører og passasjerer i 1 døgn dersom det er hensiktsmessig å vente på bilen (kan ikke kombineres med erstatningsbil).

Kostnadsfri erstatningsbil: Hvis et CUPRA-sertifisert verksted ikke kan tilby umiddelbar reparasjon, dekkes en erstatningsbil i inntil 3 dager med fri kjørelengde (bom og drivstoff er ikke inkludert).

Hva dekkes ikke av mobilitetsgaranti?

Gjentatt starthjelp: Hvis bilen ikke har gjennomgått verkstedsundersøkelse etter første starthjelp, dekkes ikke gjentatt starthjelp av garantien.

Leiebil: Leie av bil dekkes ikke ved punktering.

Selvforskyldte uhell: Feilfylling, drivstoffmangel, eller utelåsing dekkes ikke. Garantien dekker heller ikke utforkjøring, kollisjon, drivstoffmangel på grunn av is eller voks i drivstoffsystemet. Dette gjelder også driftsstans forårsaket av reparasjoner utført ved et ikke-merkeverksted, som ikke er inkludert i mobilitetsgarantien. Det vil bli gjort vurderinger som ved vanlig verkstedsbesøk.