no:faq:CUPRA CONNECT:GEN 4 Generell Informasjon NO/NO

CUPRA CONNECT

CUPRA CONNECT

GEN 4 Generell Informasjon

Hva er CUPRA CONNECT?

CUPRA CONNECT er det digitale økosystemet som kobler bilen din til omverdenen. Gjennom My CUPRA-appen eller infotainmentsystemet kan kunder benytte seg av online-tjenester som fjernkontroll av kjøretøyet, sikkerhetsvarsler, vedlikeholdsvarsler, kjøretøystatus eller kjøreanalyse. Det er det viktigste verktøyet for å nyte CUPRA på en mer praktisk, trygg og personlig måte.

Merk: Tilgjengeligheten av CUPRA CONNECT-tjenester kan variere avhengig av land, kjøretøy og utstyr.

Hvordan kan jeg slette CUPRA ID-kontoen min?

Sletting av CUPRA ID:

1. Fra appen har du en knapp for å slette konto (handlingsfremmende oppfordring).

2. Dette tar deg til CUPRA ID-portalen (https://cupraid.vwgroup.io/).

3. Du kan deretter fortsette med slettingen, eller du kan gå direkte til CUPRA ID-portalen (https://cupraid.vwgroup.io/).

Hvis jeg har flere biler fra CUPRA, kan jeg bruke CUPRA CONNECT i dem alle?

For hver CUPRA CONNECT ID kan du ha mer enn ett CUPRA-kjøretøy (hvis kjøretøyet ditt er en tidligere 4.2.0-versjon, bør du opprette en CUPRA CONNECT ID for hver av dem hvis du har mer enn én CUPRA-bil).

Hva er kjøretøyets identifikasjonsnummer (VIN) og hvor finner jeg det på bilen min?

VIN (kjøretøyidentifikasjonsnummer eller chassisnummer) er CUPRA-bilens unike 17-sifrede identifikasjonsnummer. Du finner VIN-nummeret i registreringspapirene og nederst til høyre på utsiden av frontruten.

 

Under registreringsprosessen for kjøretøyet ditt vil VIN-nummeret også vises i infotainmentsystemet sammen med QR-koden for å få tilgang til Min CUPRA-appen og fortsette med registreringsprosessen.

Trenger jeg en brukerkonto for å bruke CUPRA CONNECT?

Ja, en brukerkonto (eller CUPRA-ID) er nødvendig for å registrere bilen din i My CUPRA-appen og bruke alle tjenestene. Har du allerede en konto? Bare skriv inn e-postadressen og passordet ditt i My CUPRA-appen, og klikk på Logg inn-knappen. Nå er du klar til å legge til bilen din og begynne å bruke CUPRA CONNECT.

Hvordan vet jeg at brukerkontoen min er opprettet og bilen min har blitt registrert?

Når du har opprettet CUPRA-ID-en din, vil du motta en e-post som ber deg bekrefte kontoen din. Åpne og klikk på lenken i denne e-posten for å bekrefte kontoen din. Lenken vil lede deg til Min CUPRA-appen, hvor du kan logge inn med CUPRA-ID-en din. Nå som du er registrert, trenger du bare å registrere bilen din ved å følge instruksjonene i infotainmentsystemet, hvor du vil få en siste melding om at registreringen er fullført.

Jeg har ikke mottatt en bekreftelses-e-post ennå. Hva bør jeg gjøre?

Det kan ta noen minutter før bekreftelses-e-posten når innboksen din, eller den kan ha havnet i søppelpostmappen din. Hvis du fortsatt ikke finner den, kan du gå gjennom konfigurasjonsprosessen på nytt. Hvis dette fortsatt ikke fungerer, kan du kontakte CUPRAs kundeservice via e-post: cupradigitalsupport@cupraofficial.com, så vil vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg.

Hvordan oppretter jeg en brukerkonto i My CUPRA-appen?

For å opprette en brukerkonto i My CUPRA-appen, klikk på Logg inn og deretter Registrering. Deretter skriver du inn e-postadressen din og oppretter et passord. Klikk deretter Registrering. Du vil automatisk motta en bekreftelses-e-post. Klikk på lenken i e-posten for å fullføre registreringen. Første gang du logger deg inn med brukerdataene dine, kan du fylle ut dine personlige opplysninger (fornavn, etternavn, fødselsdato osv.).

Hvordan legger jeg til et (nytt) kjøretøy på kontoen min?

For å gjøre dette kan du begynne å få tilgang til/laste ned My CUPRA-appen på smarttelefonen din, fra Apple App Store eller Google Play Store, eller klikke på «kobling med CONNECT» under «innstillinger» i infotainmentsystemet ditt, som vil veilede deg gjennom hele prosessen (se nedenfor). Det siste trinnet i registreringen er alltid i infotainmentsystemet ditt, da du må skanne den genererte QR-koden.

 

1. En QR-kode vil bli generert slik at du kan laste ned/få tilgang til My CUPRA-appen. Du har 5 minutter på deg til å skanne QR-koden. Etter denne perioden vil en ny QR-kode være nødvendig.

2. Logg inn eller opprett din CUPRA-ID ved å fylle ut noen personlige opplysninger.

3. Skriv inn VIN-nummeret som vises på infotainmentskjermen eller nederst til høyre på utsiden av bilruten.

Godta personvern, vilkår og betingelser og kontrakten til CUPRA CONNECT for 0 €.

4. Vent til en annen QR-kode genereres, slik at du kan skanne den og fullføre registreringsprosessen.

For å forenkle registreringsprosessen ytterligere, kan du også gå gjennom «Veiviserkonfigurasjon» i «Innstillinger»-menyen i infotainmentsystemet og følge instruksjonene.

Hva bør jeg gjøre hvis ikke CUPRA-tjenestene mine fungerer?

For å bruke CUPRA-tjenester trenger du:

- Et godt internettsignal og en god datatilkobling

- Riktig VIN-nummer på kjøretøyet ditt

- En bilmodell som er kompatibel med de ønskede tjenestene (CUPRA Born og CUPRA Tavascan for CUPRA CONNECT Gen4)

- Gyldige servicelisenser der det er aktuelt

 

Hvis noe ikke fungerer som forventet så anbefaler vi deg å kontakte cupradigitalsupport@cupraofficial.com

Hva skjer med personopplysningene jeg oppgir til CUPRA CONNECT?

CUPRA vedlikeholder en database med alle personopplysninger oppgitt av kunder, samt annen informasjon som er nødvendig for å tilby CUPRA CONNECT-tjenester, for eksempel kjøretøydata og geolokalisering. Alle data som følge av bruk av CUPRA CONNECT-tjenester tilhører kunden. Databruk er avhengig av kundens uttrykkelige samtykke. All databruk skjer i samsvar med EUs personvernforordning (GDPR).

 

Vær oppmerksom på at alle data kun brukes av CUPRA og deres distribusjons- og servicepartnere. Data deles ikke med tredjeparter av kommersielle årsaker.

 

Data er anonyme i de fleste tilfeller (ikke-anonyme data brukes kun når det er absolutt nødvendig), og CUPRA behandler dataene i henhold til strenge sikkerhetsretningslinjer.

Hva er de forskjellige personvernnivåene jeg kan velge?

Du kan velge mellom ulike personvernmoduser:

 

- Online-modus med posisjonsdata: Lar kjøretøytjenester dele posisjonen din for å spore kjøretøyet ditt. Alle tjenester som videresender posisjonsdataene dine til appen er aktivert.

 

- Online-modus: Lar kjøretøytjenester dele konto- og kjøretøydataene dine (anonymt). Alle tjenester er aktivert unntatt de som sender kjøretøyets posisjon (personopplysninger + VIN).

 

- Frakoblet modus: Alle tjenester unntatt lovpålagte tjenester (f.eks. offentlig nødanrop) er deaktivert eller overfører ikke data.

Smarttelefonen min er stjålet. Kan jeg blokkere tjenestene mine for å forhindre misbruk?

Hvis du mister enheten din, kan du endre passordet ditt ved å gå inn på My CUPRA-appen fra en annen enhet. Det nye passordet kreves for å bruke alle tjenester i My CUPRA-appen. For ekstra sikkerhet kan du endre appinnstillingene slik at du må skrive inn passordet på nytt etter en periode på 5, 10 eller 15 minutter uten kontoaktivitet.

Hvordan kan jeg konfigurere tilgang til bilen min med forskjellige brukere?

I tillegg til primærbrukeren kan fire andre brukere logge seg på bilen din, bli ekstra brukere eller forbli gjestebrukere. Som primærbruker kan du slette andre brukere i brukermenyen til infotainmentsystemet eller via My CUPRA-appen (garasjedelen).

Hvor finner jeg My CUPRA-appen og hvordan installerer jeg den på enheten min?

Du kan laste ned My CUPRA-appen på smarttelefonen din fra Apple App Store eller Google Play Store. Bare følg nedlastings- og installasjonsinstruksjonene i butikken. My CUPRA-appen er gratis å laste ned.

 

Ved å følge instruksjonene i infotainmentsystemet ditt for å starte registreringen og aktivere CONNECT-tjenestene, genereres det også en QR-kode som du kan skanne og laste ned My CUPRA-appen.

Hvorfor kan jeg ikke logge på My CUPRA-appen?

Først må du sørge for at du har den nyeste versjonen av appen installert på smarttelefonen din. For å sjekke dette, gå til Apple App Store eller Google Play Store og installer eventuelle tilgjengelige oppdateringer.

 

Hvis du fortsatt har problemer med å logge inn på CUPRA CONNECT-kontoen din, kan du gå til CUPRA ID-portalen og bruke e-postadressen du registrerte deg med, brukernavnet ditt eller mobilnummeret ditt for å identifisere kontoen din og tilbakestille passordet. Hvis dette ikke løser problemet, kan du kontakte CUPRA CONNECT kundeservice, så vil vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg.

Hvis jeg selger bilen min, kan jeg overføre kontrakten min til den nye eieren?

Ja. Først må du koble kjøretøyet fra brukerkontoen din ved å gjenopprette til fabrikkinnstillinger i infotainmentmenyen. Den nye eieren kan deretter registrere seg i My CUPRA-appen og koble kjøretøyet til brukerkontoen sin, for å fortsette å bruke tjenestene frem til kontrakten utløper, siden CONNECT-lisensene er knyttet til kjøretøyet og ikke til ID-en.

Jeg har kjøpt en brukt CUPRA og jeg vil gjerne overta den forrige eierens kontrakt, slik at jeg kan bruke CUPRA CONNECT-tjenestene. Hvordan kan jeg overføre kontrakten?

Serviceavtalens vilkår er knyttet til kjøretøyet, ikke til brukeren, slik at den nye eieren kan fortsette å bruke tjenestene til kontrakten utløper. For å bruke CUPRA CONNECT-tjenester, opprett en CUPRA CONNECT-brukerkonto i My CUPRA-appen, hvis du ikke allerede har gjort det. Skriv inn CUPRA-ens chassisnummer (VIN) under trinnet «Legg til kjøretøy». Du vil deretter motta et varsel som forteller deg at du kan endre primærbruker. Den forrige eieren vil også bli varslet om dette via e-post.

Hvordan mottar jeg fakturaen min etter at jeg har foretatt en betaling?

Du vil motta fakturaen din på e-post. Den vil aldri bli sendt i posten. Du kan også laste ned fakturaen din i CUPRA-butikken ved å logge inn med brukerkontoen din. Hvis du ikke har mottatt fakturaen, kan du kontakte CUPRAs kundeservice.