no:faq:CUPRA CONNECT:GEN 4 Privacy NO/NO

CUPRA CONNECT

GEN 4 Privacy

Vil CUPRA behandle personopplysningene mine?

CUPRA, S.A. er forpliktet til å overholde gjeldende regelverk for å beskytte dine personvernrettigheter.

Hva skjer med personopplysningene jeg oppgir til CUPRA CONNECT?

CUPRA, S.A. vedlikeholder en database med alle personopplysninger oppgitt av kunder, samt annen informasjon som er nødvendig for CUPRA CONNECT-tjenester, for eksempel kjøretøydata og geolokalisering. Alle data som følge av bruk av CUPRA CONNECT-tjenester tilhører kunden. Databruk er avhengig av kundens uttrykkelige samtykke. All databruk skjer i samsvar med EUs personvernforordning (GDPR). For mer informasjon, se CUPRA CONNECTs personvernerklæring.

 

Vær oppmerksom på at alle data kun brukes av CUPRA, S.A. og deres distribusjons- og servicepartnere. Data deles ikke med tredjeparter av kommersielle årsaker.

 

Data er anonyme i de fleste tilfeller (ikke-anonyme data brukes kun når det er absolutt nødvendig), og CUPRA, S.A. behandler dataene i henhold til strenge sikkerhetsretningslinjer.

Har jeg full kontroll over dataene mine?

Ja, du vil til enhver tid ha tilgang til informasjonen som personvernforskriftene krever at skal gis til brukerne når du gir oss dataene dine, slik at du, med tanke på denne informasjonen, kan bestemme om du vil bruke den tilbudte tjenesten eller ikke. Derfor inkluderer alle CUPRA-applikasjoner en personvernerklæring der du kan se hvem som er ansvarlig for dataene, hva formålene med behandlingen er, om dataene formidles til tredjeparter, lagringsperioden for dataene og hvordan du kan utøve rettighetene som personvernlovgivningen gir deg.

Er dataene mine anonymisert?

Så snart dataene dine ikke lenger er nødvendige for å oppfylle formålet de ble samlet inn for, vil de bli direkte destruert eller anonymisert, slik at det ikke lenger er mulig å tilbakeføre dem til personen de tilhører. På denne måten klarer CUPRA, S.A. å bruke dataene samtidig som risikoen for bruk reduseres, og dermed overholde prinsippet om formålsbegrensning og datalagringsperiode.

Kan jeg slette dataene mine når som helst?

Ja, du står helt fritt til å slette dataene dine. For å gjøre det, gå til Min CUPRA-app og logg inn. Deretter klikker du på kontoen, dine data, og i dine personlige data klikker du på alternativet Slett dataene.

 

Hvis du i tillegg vil slette CUPRA ID-kontoen din, kan du gjøre det ved å administrere data- og personverninnstillingene dine på https://seatid.vwgroup.io/.

 

Hvis du trenger ytterligere støtte, kan du kontakte:

 

CUPRA: customercare@cupraofficial.com

Kan jeg koble fra min bruker-ID fra bilen?

Ja, ved å gå til infotainmentmenyen i bilen, under «Bruker» og trykke på «Slett bruker/Gjenopprett til fabrikkinnstillinger». Alle dataene dine vil bli slettet fra bilen og fra backend-systemet. Denne prosessen er et krav ved eierskifte.

Hva er forskjellen mellom online og offline?

Online-modus: Vises når bilen er koblet til internett og posisjonsdata IKKE er aktivert.

Online + Posisjonsdata: Vises når bilen er koblet til internett og posisjonsdata er aktivert. Eksklusivt for biler med versjon 4.3.0.

Offline-modus: Vises når bilen er offline. Dette skal bare vises når brukeren er garantert at bilen ikke vil kommunisere med internett.

Kan jeg bruke CUPRA CONNECT mens bilen er offline?

Når du er i OFFLINE-modus, er alle tjenestene deaktivert (bortsett fra det offentlige nødanropet som alltid er tilgjengelig i henhold til europeisk lovgivning). Dermed er ikke CUPRA CONNECT-tjenestene fullt tilgjengelige før du bytter tilbake til en av ONLINE-modusene.